By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Mediehuset TV 2 er en norsk allmennkringkaster som består av Norges største kommersielle TV-kanal TV 2, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no. Som allmennkringkaster er vi opptatt av å ivareta samfunnsansvaret vårt gjennom egenproduserte nyheter. I tillegg satser vi på sport med rettigheter som Champions League, norsk fotball, EM og VM, for å nevne et lite utvalg. Samtidig investerer vi stort i underholdning som Farmen, The Voice, Skal vi danse, Kompani Lauritzen og mye, mye mer.
Nå samler vi markedsressursene i TV 2 inn i en nyopprettet enhet med mål om å skape Norges råeste markedsføringsavdeling, og i den forbindelse ser vi etter vår nye leder for markedsstrategi. Du vil få ansvaret for å utarbeide og jobbe med TV 2s merkevarestrategi og merkevareutvikling, og legge grunnlaget for å styrke merkevaren for fremtiden, samt ha ansvar for forvaltning av merkevarens profil.
Stillingen rapporterer til direktør for merkevare og markedsføring i TV 2.
Hovedansvar:
Ønsket bakgrunn:
Vi ser etter deg med sterk merkevare- og markedsføringskompetanse og dokumentert erfaring innen både strategi og utvikling, herunder posisjonering, merkevarestruktur. Du har god erfaring med å jobbe innsiktsbasert og bred kunnskap om hvordan drive utvikling basert på kundeinnsikt, samt dokumentert erfaring med å etablere, jobbe etter, og måle KPI’er om kunder, markeder og utvikling.
Arbeidsoppgaver:
Som vår leder for markedsstrategi skal du jobbe med strategisk utvikling av merkevaren TV 2, med mål om å gjøre denne til en av Norges aller sterkeste merkevarer.
Du vil få ansvar for å videreutvikle og forvalte merkevarestrategi for TV 2 (posisjonering og arkitektur) som skaper god vekst og verdier for selskapet. Du vil også jobbe med å utvikle en innsiktsplattform for markedsføring med relevante KPI’er.
Sist, men ikke minst: Du skal lede, utvikle og motivere medarbeidere i eget team og ellers i organisasjonen, samt sørge for at disse til enhver tid innehar relevant kompetanse.
Personlige egenskaper:
Vi ser etter en strategisk sterk leder som jobber godt på tvers av organisasjonen og skaper samarbeidslyst, også hos kolleger i andre deler av organisasjonen. Du er en typisk lagspiller som engasjerer og motiverer utover egen avdeling, og du har en god balanse mellom å være pragmatisk og tydelig.
Høres det ut som noe for deg? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Nøkkelord | Merkevarestrategi, Kreativ, Performance marketing, Markedsstrategi, Merkevare |
Bransjekategori | Media / Informasjon / PR |
Bransje | Annonse / reklame |
Alternativ bransjekategori | Salg / Markedsføring |
Alternativ bransje | Markedsføring |
Arbeidsgiver | TV 2 AS |
Dronning Eufemias gate 11 | |
0191 OSLO | |
Nettside | www.tv2.no |
Søknadsfrist | Snarest |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | TV 2 søker leder markedsstrategi |
Sektor | Privat |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Martine Holen Instefjord Prosjektleder Martine@teft.no +4745299838 |
Henrik Sandberg Rådgiver/Partner henrik@teft.no +4790739816 |