By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
I KPMG er tallknusere helter. Vi søker nå en analytiker for å bygge den råeste markedsavdelingen med fokus på innsikt og analyse.
Til KPMG sin marked- og kommunikasjonsavdeling ser vi etter en markedsanalytiker med kommunikasjon- og forretningsforståelse. Vi har ambisiøse mål om å bli Norges ledende markedsavdeling og skal styrke vårt fokus på innsikt og analyse. Dette gjøres for å sikre at vi skal forstå, forutse og tilpasse oss behovene i B2B markedet for profesjonelle tjenester.
Vi søker etter en operativ og dyktig kollega som ønsker å spille en viktig rolle for hvordan vi jobber med kunder og innsikt. Vi ser etter en som kan å se mønster, arbeide med kundeinnsikt og hjelpe oss med å etablere datadrevne beslutningsprosesser.
Fra tidligere arbeid tror vi du har hatt tilsvarende arbeidsoppgaver og at du har noen års relevant erfaring, men vi er også på jakt etter deg som ønsker å bygge videre karriere innen markedsanalyse.
Viktig egenskap for å lykkes er at du og Excel er veldig gode venner og du ønsker å bli kjent med Power BI på sikt. Statistikk og metode er for deg mer enn ord, og når du hører regresjonsanalyse tenker du automatisk korrelasjon og kausalitet. Du er åpen til sinns, men foretrekker strukturert og systematisk tilnærming på utfordringer. Du er den som ser innovasjon i standardisering og det enkle i det kompliserte.
Dine ansvarsområder som markedsanalytiker i KPMGHos oss vil du få ansvar for å sammenstille informasjon fra ulike kilder. Du vil få jobbe med og sette retning på vårt Kundeinnsiktsprogram, kartlegge målgrupper og bransjer, videreutvikle nøkkelrapporter, utvikle dashboard, følge med på markedsundersøkelser og sørge for relevante analyser i jakten på relevant innsikt.
Du vil få en sentral rolle i vår markedsavdeling og sammen med nærmeste leder, være pådriver for å løfte Innsikt som fagområde på tvers av avdelingen.
En stor del av jobben blir å innhente, bearbeide og distribuere innsikt, det er derfor viktig at du har gode tekniske ferdigheter, forståelse og evne til å formidle komplekse problemstillinger på en enkel og forståelig måte. Du vil få jobbe med både små og store prosjekter og felles for dem er at de gir resultater for våre kunder og organisasjonen i dag og i morgen.
Vi ser for oss at du har følgende kvalifikasjonerDu vil bli en del av en tverrfaglig markedsavdeling med masse positiv energi og sterke ambisjoner om å bli Norgesledende innen sitt felt.
Som ansatt i KPMG er det store personlige utviklingsmuligheter. Som en viktig brikke i vårt team vil du få være med å fortelle historiene til flere av Norges ledende fagmiljøer innen cybersikkerhet, teknologi, bærekraft og forretningsrådgiving. I tillegg får du være med på å forme nasjonale kampanjer i ulike kanaler.
Nøkkelord | Markedsanalyse, Analyse, Kundeinnsikt, B2B |
Bransjekategori | Salg / Markedsføring |
Bransje | Markedsføring |
Arbeidsgiver | KPMG AS |
Sørkedalsveien 6 | |
0369 OSLO | |
Nettside | www.kpmg.no |
Søknadsfrist | 25.01.2022 |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Markedsanalytiker |
Sektor | Privat |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Lene Forfang Paterson Prosjektleder Lene@teft.no +4748223899 |
Anna Blom Rian Rådgiver anna@teft.no +4790073999 |