Er du en stødig strateg som ser verdien av god kreativitet?
Kitchen reklamebyrå er en del av Publicis, en av Norges ledende byrågrupperinger med over 140 ansatte som jobber i byråene Kitchen, Starcom og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for «Power of One».
Kitchen vinner og vokser - og det skjer stadig fortere. Er du en stødig strateg, som ser verdien av god kreativitet og er flink til å lede givende samtaler på tvers av kjøkkenbord?
Vi tror på “Creativity fueled by facts” - og la oss få utdype dette.
Fakta er alt som hjelper oss å forstå hvordan mennesker tenker, føler, agerer, tar beslutninger, nekter å ta beslutninger, bestemmer seg og ombestemmer seg igjen.
Kreativitet er det instrumentet vi har for å skape reaksjon. Vi vil at arbeidet vårt skal få mennesker til å tenke, føle eller snakke. Til å bry seg. Slik bidrar kreativitet til å hjelpe oss å nå gjennom “reklame-hat” og likegyldighet og får mennesker til å bry seg. Vi bruker kreativitet til å skape en reaksjon;
Nå leter vi etter et par nye rådgivere med erfaring fra strategisk arbeid, som kan lede kundene våre gjennom merkevarefaglige diskusjoner, markedsstrategiske beslutninger og kampanjetaktiske vurderinger.
Vi ser etter deg som brenner for faget vårt. Du har kanskje bakgrunn fra tilsvarende rådgiverrolle i reklame-, medie- eller digitalbyrå, eller så har du erfaring med å lede utvikling av merkevarer, markedskampanjer eller annen kommunikasjon fra annonsørsiden av bordet og er sterk på prosessledelse. Erfaring fra retail, digitalisering, større merkevareprosjekter eller lignende er spesielt interessant for oss.
Vi tror uansett du har strategisk klokskap, gode samarbeidsevner og at du står trygt i deg selv. Du ikler deg rådgiverrollen med naturlig autoritet og du er både markedstaktisk smart og forretningsorientert i din rådgivning.
Du er en lagspiller som går foran som et godt eksempel, du er engasjert i kundenes business, innsikt og strategi, og du evner å begeistre kunder og kolleger med dine tanker og oversikt.
Du er god på å lære bort og få andre med deg. Du er analytisk i dine refleksjoner og meget presis i din dokumentasjon og dine presentasjoner.
Litt avhengig av de ulike rollene, ser vi etter følgende egenskaper:
Evne til å se helheten. Orkestrerer alle interne og eksterne samarbeidspartnere. Du og ditt team av prosjektledere sørger for at alle har den samme informasjonen og er om bord på de ulike oppgavene
En naturlig «Go To» person. Du har oversikten og du kan alltid peke folk i riktig retning
Motivator. Du støtter og viser vei for de ulike arbeidsgruppene gjennom hele prosessen, enten ved egen kunnskap eller ved å matche dem med nødvendig kunnskap fra interne eller eksterne ressursgrupper. Du er glad i folk
Du er prosessorientert. Du har sansen for prosessverktøy, og ser verdien i å bruke dem til det fulle. Sagt med et lite smil så liker du Excel veldig mye bedre enn folk flest i reklamebransjen
Litt mer om oss
Kjøkkenbordet i Kitchen/Publicis er kjernen i vår historie og vår nåtid. Det representerer vår kultur og vår arv - men også vår nye filosofi og hvordan vi skal jobbe. Ting løser seg over et kjøkkenbord. Det er hvor man møtes på en uformell måte, uten byråkrati eller hierarki. For Kitchen og Publicis fremover handler det også om å rive ned strukturer som gjør byråer formelle, og derved også langsomme. For kundene betyr en slik kultur at vi blir bedre kreativt, men også at menneskene er mer tilgjengelige.
Kitchen og Publicis er kanskje den byrågruppen som akkurat nå har mest bredde og dybde i sin kompetanse. Vi ligger langt fremme i en utvikling som går fortere og fortere. Det gir muligheten til å jobbe med noen av de flinkeste folka innenfor mange ulike og spennende kompetanseområder. Hos oss er det naturlig å involvere bredt, alt fra tradisjonelle kreatører, designere, redaktører, analytikere, PR-folk, tech´ere, innsiktsplannere, filmfolk og medierådgivere.
Raushet og nysgjerrighet er nøkkelord for å lykkes. Vi tror at kreative miljøer fungerer best når alle er motiverte, tente og på tærne. Vi leter etter noen med egenskaper til å motivere og begeistre på tvers i kundemøter, foredrag og gjerne debatter. Du løser konflikter på en konstruktiv måte, og du evner å få folk med deg.
Vi håper dette gjorde deg nysgjerrig på en plass rundt vårt kjøkkenbord.
Nøkkelord | Prosjektleder, Merkevare, Retail, Merkevarebygger, Strategisk rådgiver |
Bransjekategori | Media / Informasjon / PR |
Bransje | Annonse / reklame |
Alternativ bransjekategori | Konsulenter / Frie yrker |
Alternativ bransje | Forretningsutvikling / Strategi |