By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Innsikt fremfor synsing? Hvis “ja” - les gjerne videre!
Euro Sko Gruppen er Skandinavias største skokjede med over 330 butikker i Norge, Sverige og Danmark. Eurosko er moderskipet, men kjeden omfatter også konseptene DNA, Shoe Gallery og Shoeday - som til sammen når ut til en bred målgruppe.
Vår ambisjon er å være “byens beste skobutikk” og suverene innen omnikanal markedsføring. Vi vil vinne markedsandeler og oppnå økt konvertering gjennom bransjens beste kundedialog, noe vi tror kun er mulig gjennom innsiktsbaserte beslutningsprosesser og markedsaktiviteter. Data og analyse kan gi oss avgjørende innsikt om kundens behov og atferd; innsikt som vi vil oversette til praktisk handling i alle deler av kundereisen. Fordi det er kunden som danner grunnlaget for vårt virke og som vi jobber hardt for å begeistre hver eneste dag, ønsker vi å satse ytterligere på dette fagområdet i tiden fremover. Til denne jobben trenger vi deg!
Vi ser etter deg som ønsker en fremoverlent, tydelig og proaktiv rolle, der innsikt benyttes som verktøy for å bedre forretningen, bygge sterke relasjoner og øke vår kundetilfredshet. Som vår CRM-analytiker får du en svært sentral rolle i markedsavdelingen. Du får et viktig faglig ansvar og blir vår fremste pådriver for å løfte innsikt som fagområde. I tett samarbeid med vår markedsdirektør og øvrige kolleger i avdelingen, samt vårt retail-, produkt- og IT-team skal du lede og utføre arbeidet knyttet til innsikt og analyse. Sammen skal vi heve selskapets kompetanse og forståelse for datadrevet markedsføring.
Om stillingen
Vi skal være tilstede for kunden “overalt”; i fysisk butikk, på websidene våre, i nettbutikken, gjennom kundeklubben, i media og ikke minst, på sosiale medier. De ulike kanalene skal sammen bidra til å styrke vår merkevare, gi økt aktivisering og konvertering. I denne stillingen vil du etablere og forvalte praksis for analyse og hele tiden jobbe med å avdekke hva som fungerer optimalt, i de ulike kanalene. Du skal formidle innsikt om resultater til dine samarbeidspartnere, både internt og eksternt - og det å kunne knuse tall og omsette data til lett forståelig innsikt vil være viktig for å lykkes i rollen. Erfaring med bruk av dashboards og andre visualiseringsverktøy kommer her godt med.
Definere mål og følge utviklingen av vedtatte KPI´er for kundeadferd/-reise, CRM/CEM oppsett, kundedialog og kanalstrategi
Ved hjelp av din kompetanse klarer vi å definere og analysere data for å forstå og forutse kundeatferd på nett og i butikk .
Basert på innsikt om kundereisen vil du utvikle, forbedre og forsterke modeller for segmentering, iht. gjeldende regler for GDPR/personvern
Du vil ta ansvar for å utvikle og teste optimale løp for fremtidig kundedialog
Benytte innsikt om kundeadferd til å etablere, utvikle og optimalisere kanal-matrisen: 1) fase 2) budskap 3) kanal
Litt mer om hva vi ønsker oss
Som en retail virksomhet er vi i stor grad kampanjedrevet, og med din kommersielle erfaring fra tilsvarende bransje skal vi sammen lage bedre og mer lønnsomme kampanjer og kundeløp. Du vil kunne fortelle oss hvem kunden er, hvor vi treffer hen, hva kunden ønsker og hva som gjør at vi klarer å selge kvalitetssko til vedkommende, gang etter gang. Og ikke minst, hva skjer når vi ikke tilfredsstiller kunden?
For å lykkes hos oss må du være proaktiv, nysgjerrig, teamorientert og initiativrik. Vi trenger deg som stortrives med tallknusing, store datasett og visualisering av analyse og som ønsker å ta et faglig ansvar for å heve vår kollektive kunnskap. Vi trenger deg som foreslår konkrete løsninger og mener noe (gjerne mye!) om hva vi bør gjøre for å forsterke og forbedre vårt omnikanal-arbeid. Derfor er det viktig for oss at du også er den som kvalitetssikrer bestillinger til utviklere og teknologer og som tester foreslåtte og implementerte løsninger
Dette tror vi er din erfaring/bakgrunn
Denne jobben er en veldig god mulighet for deg som ønsker å ta steget rett inn i utviklingen av Euro Sko sin forretning og fremtidige markedsposisjon.
Stillingen er lokalisert på Euro Sko Gruppens hovedkontor i Moss, med mulighet for fleksibilitet knyttet til arbeidssted. Vii tilbyr gode betingelser og et inkluderende, profesjonelt og jovialt arbeidsmiljø.
Har du øvrige spørsmål kan du kontakte rådgiver Camilla Bartnes eller Henrik Sandberg i TEFT.
Nøkkelord | Innsikt & analyse, CRM Analytics, Analyse, Innsikt, Analytiker, CRM |
Bransjekategori | Salg / Markedsføring |
Bransje | Markedsføring |
Alternativ bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Alternativ bransje | Salg og markedsføring |
Arbeidsgiver | Euro Sko Norge AS |
Solgaard Skog 86 | |
1599 MOSS | |
Nettside | www.eurosko.com/no/ |
Søknadsfrist | 07.06.2021 |
Arbeidsplass | Moss |
Tittel | CRM-analytiker |
Sektor | Privat |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Camilla Bartnes Rådgiver/Prosjektleder camilla@teft.no +4797545597 |
Henrik Sandberg Rådgiver/Partner henrik@teft.no +4790739816 |