By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
OBOS er Norges største boligbygger og også blant de største i Norden. Selv om vi har en lang og stolt historie, har fokuset alltid vært på å se fremover og bevege oss videre. Nå har vi startet jobben med å bygge opp en ny enhet for Marked, kommunikasjon og samfunnsansvar, hvor vi i enda større grad skal profesjonalisere vårt markedsarbeid i Norden. Vi er helt i startgropen med dette arbeidet, og ønsker nå å styrke vårt vinnerteam med en en nyopprettet rolle som Marketing Intelligence Manager.
Som Marketing Intelligence Manager skal du sørge for å utvikle og implementere nye innsiktsløsninger for å øke bruken av innsikt i beslutningsprosesser. I tillegg vil du jobbe med å styrke OBOS sin in-house bruk av data/innsikt på tvers av alle plattformer. Du må evne å koble ulike markedsføringskanaler, enten det er Google Marketing Platform, Google Ads, Facebook eller annet, opp mot relevant data. Stillingen vil fungere som et bindeledd mellom analyse/innsikt og marketing, og vi tror du har gode evner til oversette data til praktisk anvendbar innsikt og beslutningsstøtte.
I denne stillingen vil du få et viktig ansvar for å for å levere innsikt til hele organisasjonen, med et spesielt fokus på marketing, og herunder effektmåle annonser og aktiviteter i henhold til strategi. Vi tror derfor du har sterk medieforståelse. Du vil være en viktig bidragsyter for å optimalisere medieinvesteringene ved å være med på å sette opp og dokumentere KPI-mål for de ulike enhetene. Du må evne å identifisere og se muligheter, og ta i bruk kundedata på tvers av markedsføring, salg og service. Du har erfaring med komplekse datasett, basert på flere ulike datastrømmer.
Sammen med resten av teamet vil du bidra i utvikling av kampanjer og kanalstrategier og sørge for at vi tar riktige veivalg. Du har erfaring med å tracke merkevareparametre gjennom testing av kampanjer, sponsorater og lignende og kan sette dette i system sammen med andre aktiviteter. Du vil bygge kundelister og kundereiser og samarbeide med byråer. Du har ansvar for å skaffe relevant data og god innsikt, og det er spesielt viktig at du sikrer at kundedata innhentes og anvendes i henhold til GDPR, og at valgt teknologi er compliant.
Nøkkeloppgaver:
Ønskede kvalifikasjoner:
Nøkkelord | Data analytiker, Innsikt & analyse, Markedsanalyse, Power BI, Google Data studio |
Bransjekategori | Salg / Markedsføring |
Bransje | Annet |
Arbeidsgiver | OBOS BBL |
Hammersborg Torg 1 | |
0179 OSLO | |
Nettside | www.obos.no |
Søknadsfrist | 10.05.2021 |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Marketing Intelligence Manager |
Sektor | Privat |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Anna Blom Rian Rådgiver anna@teft.no +4790073999 |
Julie Kase Prosjektleder Julie@teft.no +4793885004 |