KPMG søker kommunikasjonsrådgiver (engasjement)
KPMG er et ledende kompetansehus som tilbyr tjenester innen revisjon, rådgivning, skatt, avgift og forretningsjuss. Vi har erfarne fageksperter innen en rekke områder og med vår globale bransjekunnskap i kombinasjon med lokal ekspertise, hjelper vi våre kunder med å realisere sine forretningsmuligheter.
Våre kunder spenner fra små- og mellomstore bedrifter til flere av Norges største virksomheter, inkludert børsnoterte selskaper. Vi bistår også mange offentlige virksomheter og etater - og hjelper i tillegg frivillige organisasjoner.
I Norge teller vi 1 200 medarbeidere fordelt på 25 kontorer.
Til KPMG sin markedsavdeling (Clients & Markets) søker vi etter deg med en spiss penn, god digital forståelse og erfaring med rådgivende og utøvende kommunikasjonsarbeid innen B2B.
En viktig del av jobben blir å skape gode historier om KPMG, som skal kunne brukes både internt og ut mot markedet. Du skal overvåke nyhetsbildet, følge opp aktuelle saker og ta disse ut i de rette kanaler, det være seg web, kampanjer, podcaster og sosiale medier. Du vil i tillegg få jobbe med presse- og PR-arbeid. Du motiveres av å finne og formidle de gode historiene som bygger KPMG sin ønskede posisjon og er ikke redd for å tenke litt utenfor boksen. Basert på kundeinnsikt og analyse produserer du treffsikkert innhold og tilpasser disse de ulike flater.
Du drives av operativ produksjon av innhold og kjenner mestring når dine saker presterer godt og skaper effekt og handling. Du synes samtidig det er verdifullt og ta del i den strategiske prosessen og er opptatt av å jobbe tverrfaglig og effektivt med resten av teamet. Du er en tydelig rådgiver og evner å utfordre når det trengs, samtidig er du en dyktig, selvgående og effektiv produsent.
Vi ser etter deg med relevant minimum 3-4 års erfaring fra liknende stilling i byrå eller fra en informasjons- og/eller kommunikasjon-/markedsavdeling. Du har høyere relevant utdannelse og behersker og er komfortabel med engelsk som arbeidsspråk.
Stillingen er et engasjement, med varighet til februar 2021, i første omgang. Vi gjør plass til deg fra 1. november og tror dette er en spennende mulighet for deg som kanskje er permittert eller er uten/mellom arbeid akkurat nå, og som ønsker å fylle tiden tid i en attraktiv rolle, i et anerkjent og fremoverlent selskap. Vi vil også vurdere freelancere til denne stillingen.
Stillingen rapporterer til markedsdirektør/CMO.
Har du behov for mer informasjon utover dette kan du ta kontakt med Camilla Bartnes i Teft. Ønsker du å søke på denne stillingen kan du gjøre det via "søk på stillingen" - søknadsfrist er 20. oktober, men vi vil behandle søkere fortløpende og oppfordrer deg derfor til å vise interesse snarest.
Nøkkelord | Kommunikasjonsrådgiver, Presse, Kommunikasjonsrådgiving, Innholdsproduksjon, Pressearbeid, PR |
Bransjekategori | Media / Informasjon / PR |
Bransje | Kommunikasjonsrådgivning |
Alternativ bransjekategori | Salg / Markedsføring |
Alternativ bransje | Markedsføring |