Vil du være med å videreutvikle KPMGs fotavtrykk? Syns du det er spennende å jobbe med kommunikasjon, konseptutvikling og merkevarebygging og er du en spesialist på hvordan film som virkemiddel kan brukes for å støtte selskapets strategi og vekst? Da vil vi høre fra deg!
KPMG sin markedsavdeling (Client & Markets) ønsker å styrke seg innen konseptutvikling og produksjon av film og søker en videoprodusent, som også kan tenke seg å ta lead. Avdelingen er nyopprettet og har i dag ingen ansatte, men ditt team vil også bestå av en designer som du vil få personalansvar for. Du skal i denne rollen bidra til å løfte og utvikle KPMG sitt markeds-, og kommunikasjonsarbeid og gjøre merkevaren mer differensiert og synlig mot våre kunder- i dette arbeidet spiller film en stadig større rolle.
Vi ser etter deg som er oppdatert på ny teknologi og plattformer generelt, bruk av film spesielt, og som besitter kompetanse og innsikt innen de nyeste trendene. Du har solid erfaring fra videoproduksjon og redigering (klipp), fra idé til ferdig produkt. Du har en tydelig formening om hvordan video kan brukes for å forsterke et budskap, enten det dreier seg om rekrutteringsarbeid, tilbudsprosesser, leder- og medarbeiderutvikling, intern -og ekstern kommunikasjon samt markedsføring, det være seg eventer og sosiale medier. Du har trolig erfaring som produsent eller videojournalist og er generelt rå på innholdsarbeid.
Du vil tilhøre en fremoverlent avdeling i vekst og få jobbe med nye og spennende oppgaver med store utviklingsmuligheter. Det er også fint om du har et rådgivende gen, da du skal veilede internt og være fanebærer for ditt hjertebarn.
En arbeidsdag vil kunne bestå av alt fra at du må filme og lyssette et intervju, utarbeidelse av idè og manus til koordinering av større video og film/reklameproduksjoner. Det vi likevel er mest nysgjerrige på er en som kan utarbeide gode manus, konsepter samt skape og gjenkjenne en god historie som treffer hjertet.
Du har masse initiativ og energi, er selvstendig i ditt arbeid, men samtidig opptatt av å jobbe godt med resten av teamet. Du har høy gjennomføringsevne og trives i skjæringspunktet operativ/strategisk. Med ditt nettverk i produksjonsmiljøet kan du også dra nytte av de beste folka hvis KPMG skulle få behov for det.
Vi ser for oss at du har følgende kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdanning på bachelor- eller masternivå
- Minimum 3-4 års relevant erfaring fra tilsvarende eller lignende stilling
- God kanalforståelse og oversikt over de nyeste trendene
- Erfaring med videoproduksjon, fra idé til ferdig produkt
- Du kjenner Adobepakken, spesielt Premiere Pro. After Effects-kunnskaper er også en fordel
- God forretningsforståelse
- En tydelig faglig leder
- Erfaring med merkevarebygging og B2B-kommunikasjon er verdifullt
KPMG er i et av landets ledende kompetansehus og du vil bli en del av en svært dyktig og integrert markeds- og kommunikasjonsavdeling . Hos oss vil du jobbe med både små og store prosjekter og ha en stor kontaktflate mot alle nivåer i organisasjonen. Vi har et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø og er lokalisert sentralt på Majorstuen.
Stillingen rapporterer til Markedsdirektør/CMO.
Spørsmål knyttet til stillingen rettes til Camilla Bartens i Teft. Vi behandler søknader fortløpende og vil gjerne at du viser interesse snarest.